Wiele osób, które stają przed wyborem kombinezonu zastanawia się, czy warto dokładać do trochę droższych modeli. Postaram się wyjaśnić, dlaczego warto 🙂 i na czym polega różnica.

Jakość

Dobry kombinezon to zgrana całość. W procesie produkcji liczy się dbałość o szczegóły. Jeśli na którymkolwiek poziomie produkcji wkradnie się błąd, wadliwy produkt mógłby zagrażać bezpieczeństwu użytkownika. Dlatego na każdym etapie półprodukty są bardzo szczegółowo kontrolowane zarówno przed wykorzystaniem elementów, takich jak skóry, tworzywa itp. jak po ich połączeniu w całość. Profesjonalni producenci swoich kombinezonach stosują tylko materiały najwyższej jakości, takie jak skóry kangurze oraz bydlęce, materiał Superfabric czy magnezowe protektory. Połączenie wszystkich elementów musi zostać sprawdzone nie tylko w drobiazgowych testach laboratoryjnych. Dla producenta największą wartość mają opinie i sugestie bezpośrednio z torów wyścigowych, gdzie wszystkie akcesoria poddawane są najcięższym i najbardziej wiarygodnym testom.

 

Komfort

Dobry kombinezon to maksymalna wygoda i komfort w każdych warunkach. Zaczynając od kroju, poprzez wykończenie elementów na dodatkowych wstawkach kończąc, projektanci swoje kombinezony dopracowują do perfekcji. Miękkie materiały zastosowane np. na kołnierzu czy mankietach niwelują otarcia. Bardzo wygodne i przewiewne podszewki zapewniają komfort termiczny. Nie zapominajmy, że cały czas mowa o pełnej odzieży skórzanej. W lecie, tanie komplety mogą nie zapewniać wystarczającego chłodzenia. Dlatego stosowane są panele perforowane ułatwiające dostęp chłodnego powietrza do ciała.

Jednak komfort to nie tylko ciepło. Wyobrażasz sobie jazdę na sportowym motocyklu gdy kurtka nie pozwala pochylić się do przodu? Ciężko. Dlatego stosuje się specjalny krój, dopasowany do sylwetki na motocyklu. Dodatkowo, najlepsze kombinezony wyposażone są w panele ze specjalnego materiału – Schoeller Kevlar Stretch, który nie obniża poziomu bezpieczeństwa, a zapewnia pełną swobodę ruchów. Na potwierdzenie dodam, że wstawki z tego materiału stosowane są w odzieży dla latających freestylowców, którzy potrzebują pełnego zakresu ruchów podczas ewolucji w powietrzu. To mówi samo za siebie.

4 to dużo lepiej niż 1

Kwestią równie ważną co komfort, jeśli nie ważniejszą, jest bezpieczeństwo. Chyba nikt nie chciałby testować na własnej skórze, czy kombinezon wytrzyma przejazd główną ulicą w mieście… na plecach. Dlatego poważni producenci testują swoje kombiaki za Ciebie. I to w warunkach dużo bardziej restrykcyjnych niż określają to normy CE. Projektanci oraz naukowcy dbają o to, aby odzież dawała naprawdę pełną ochronę – wszystkich certyfikatów CE EN13595:

EN 13595-1 :2002 – norma obligatoryjna, testowana jest wytrzymałość na przetarcia, ergonomia oraz szkodliwość dla użytkownika, badanie przy prędkości około 30km/h

EN 13595-2 :2002 – norma dodatkowa, testowana jest wytrzymałość na przetarcia przy prędkości około 70mk/h

EN 13595-3 :2002 – norma dodatkowa, testowana jest wytrzymałość na rozerwania

EN 13595-4 :2002 – norma dodatkowa, testowana jest wytrzymałość na przecięcia i przebicia

Dzięki temu masz pewność, że nawet w razie poważniejszych wypadków jesteś w „dobrych rękach”!

Ale to nie wszystko. Przedłużone protektory łokci i kolan zapewniają dużo lepszą ochronę niż standardowe. Projektanci pomyśleli nawet o takich „bajerach” jak magnezowe wstawki na ramionach czy kolanach, które chronią w razie upadku ale nie iskrzą, więc zmniejszają ryzyko pożaru np. rozlanego paliwa. Ciekawie, prawda?

Pomyśleli o wszystkim

Wymienione powyżej aspekty to tylko te najważniejsze. Wiele dodatkowych, nawet drobnych rozwiązań, jak np. płasko wykończone nogawki, które nie uwierają w butach sprawia, że użytkowanie kombinezonu wysokiej klasy, jak np. Arlen Ness LS2-9185-AN czy Berik LS2-8323-BK jest niczym nie zakłócone, i możesz skupić się na czystej przyjemności płynącej z jazdy. Gwarantuję, że nie pożałujesz ani jednej wydanej złotówki a taki komplecik posłuży wiele sezonów.

Nasza propozycja?

Firma Arlen Ness założona została w 1973 roku a dziś posiada oddziały w Stanach Zjednoczonych i Europie, a główna siedziba mieści się w Hong Kongu. W kombinezonach Arlena można zobaczyć najlepszych zawodników na świecie, ścigających się w klasie MotoGP. Doświadczenie zdobywane przez lata zaowocowało opracowaniem wyjątkowego procesu produkcji i kontroli a bezpieczeństwo i komfort uzyskany dzięki nim można podawać jako wzór. Prezentowane w artykule kombinezony firm Arlen Ness oraz Berik jako pierwsze posiadały pełen zestaw certyfikatów CE 13595, gwarantując najlepszą ochronę użytkownika.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą tych świetnych marek w katalogu Świat Akcesoriów Motocyklowych: http://katalog.powerbike.pl/#/36/ orazhttp://katalog.powerbike.pl/#/48/