Przedstawiamy sportowy kask integralny HJC IS-17 – jedną z dwóch całkowitych nowości na sezon 2013. W ofercie HJC można znaleźć kaski napakowane nowoczesną technologią i świetnymi rozwiązaniami. W przypadku tego kasku, producentowi zależało, żeby „siedemnastka” wypadła co najmniej równie dobrze jak reszta i była zaopatrzona we wszystkie udogodnienia, które sprawią, że jazda w tym kasku będzie przyjemności. Przyjrzyjmy się bliżej i zobaczmy, jak wyszło.
Szkielet
Poliwęglanowa skorupa stanowi solidną ale lekką podstawę do budowy dobrego kasku sportowego. Szybkie przeloty nie są mu straszne, bo proces projektowania w HJC zawiera wizytę w tunelu aerodynamicznym. Przy prędkościach rzędu 200 km/h wiatr nie będzie machać Twoją głową na wszystkie strony a szyja odpocznie, bo nie będzie musiała utrzymać na głowie ciążącego kloca. Utrzymaniu aerodynamicznej sylwetki sprzyja też szyba o powiększonej widoczności, więc żeby rozejrzeć się na boki nie trzeba zsiadać z motocykla. W razie potrzeby wizjer można szybko wymienić bez użycia jakichkolwiek narzędzi – pozwala na to system RapidFire.
Wnętrze klasy business
Miękkie i bardzo wygodne. Tak można by w trzech słowach określić wnętrze. Miejsca jest na tyle dużo, że wygodnie można jeździć w okularach. Zaawansowany bio-ceramiczny materiał wyściółki zapewnia właściwości antybakteryjne, dodatkowo pozostając suchym i bez zapachu. Nawet jeśli będziesz chuchał i dmuchał środek nie będzie kleił się do policzków a na wąsach nie pojawią się spływające krople wody. Jest to również zasługą rozbudowanego systemu wentylacji. Po otwarciu wlotów kanałów wentylacyjnych z przodu oraz na górze kasku we wnętrzu pojawia się przyjemny zefirek. System Advanced Channeling Ventilation działa bardzo skutecznie, i już przy kilkudziesięciu km/h do środka wpada całkiem pokaźna ilość powietrza, która po odebraniu nadmiaru ciepła z głowy wypadnie tylnymi wylotami. Cały środek oczywiście można wyjąć i wyprać lub – wersja dla leniwych – wymienić.
Wyposażenie dodatkowe
Ale zaraz, jakie dodatkowe? Kask HJC IS-17 ma masę dodatków w standardzie! Mamy do dyspozycji przyciemnianą blendę, która opuszczana w trzech stopniach stanowi osłonę przeciwsłoneczną na każdą porę dnia. I nocy. Ale warto pamiętać, że w nocy poprawną pozycją jest pełne podniesienie. Wizjer kasku chroni w pełni przed promieniowaniem UV – to istotne, gdyż ma ono bardzo szkodliwy wpływ na wzrok. Wyposażono go również w system Pinlock. To dobra wiadomość bo Pinlock jest bardzo popularny i ceniony nie tylko wśród motocyklistów. Używają go między innymi strażacy, wojsko oraz lotnicy i marynarze, a to sprawia że nie trzeba więcej poleceń. Można go od razu wypróbować bo producent dorzuca do kasku Pinlock’a 100% Max vision Anti-fog. Zapewnia on rzeczywiście stuprocentową ochronę przed parowaniem widoku, mimo prób np. celowego nachuchania. Hełm zapinany jest na klamrę MicroBuckle – szybkie i wygodne rozwiązanie.
Bilans końcowy
Udana konstrukcja IS-17 z wieloma rozwiązaniami ułatwiającymi życie użytkownika z pewnością będzie często pojawiał się na głowach motocyklistów, gdyż stosunek jakości do ceny wypada na bardzo dobrym poziomie. Kask dostępny jest w kilkunastu wersjach kolorystycznych. Z malowaniem jednolitym kosztuje 799 zł a wariant z grafiką jest o stówkę droższy. Każdy kolor występuje w sześciu rozmiarach, od XS do XXL.
Autor: JackT